Reklam

Antalya KOBİ Haberleri

Satışta Başarıya Ulaşmanın Sırrı Nedir?

Güler yüz ile karşılamayan, ilk izlenimi iyi oluşturamayan satış danışmanları başarılı olamıyor

Perakende sektöründe satış başarısının en önemli unsuru müşteriye doğru yaklaşımdır. Perakende sektöründe satış adımlarını analiz etmek ve ilk izlenimin önemini vurgulamak amacı ile yapılan araştırmanın sonucuna göre; satış başarısının en önemli unsuru müşteriye "yaklaşım" oldu. Araştırma sonucuna göre incelenen mağaza ya da şubelerde olumlu bir ilk izlenim oluşturan satış temsilcilerinin yüzde 81'lik kısmı; satış gerçekleştirdikleri ilk izlenimi iyi olmayan satış temsilcilerinin satış sonucunda ise tamamen ters bir orantı oluştuğu görülüyor.

Güler yüz ile karşılamayan ilk izlenimi iyi oluşturamayan satış danışmanlarının başarı oranı yüzde 22 oranındadır. Araştırmaya göre ilk izlenimi iyi olan şubelerin yüzde 19 oranındaki olumsuz sonuçlarının sebebi; itirazların tam olarak yenilmemesi ve ürün ya da hizmet fiyatının yüksek oluşu oldu. İlk izlenimi çok iyi olmayan satış danışmanlarının yüzde 22'lik başarısı ise katılımcıların mevcut ürün ya da hizmete olan ihtiyacının fazlalığından kaynaklanıyor.

Satış başarısızlığında eğitim yetersizliği ilk sebeptir

Araştırma sonuçlarına göre personeline düzenli eğitim veren ve takip eden firmaların başarılı bir satış organizasyonu için; önemli adımlardan birini attıkları görülürken satış danışmanlarının ilk izlenimi iyi oluşturamama sebeplerinin başında ise eğitim yetersizliği geliyor.

Sözcüklerin önemi sadece yüzde 7

Araştırmayla ilgili "Satışta atlanmaması gereken üç önemli madde; Satış danışmanının kendine güvenmesi, yaptığı işe değer vermesi ve karşıdaki müşteri adayına öncelikle birey olduğu için kıymet vermesidir. Bu üç önemli madde çerçevesinde çalışan bir satış temsilcisi er ya da geç mutlaka başarıya ulaşacaktır. Bu sürece odaklanmaktır ve sürece odaklanan satış temsilcileri çok daha başarılı oldukları gibi kendilerini çok strese sokmadan satış yaparlar.

Bu sebepten personelin içindeki insan sevgisi de oldukça önem taşır. Satış personeli, ifade ettiğimiz üç önemli madde ışığında yaklaşımını sürdürdüğünde bu tutumu beden diline de yansıyacaktır. Bildiğimiz gibi iletişimde sözcüklerin önemi sadece yüzde 7'dir. Geri kalan kısmı ise beden dili ve ses tonudur.

Web Site: https://www.kobiajanda.com/

Yorum Gönder

0 Yorumlar